Skip to content

Service is vanzelfsprekend

Als het goed is, merk je weinig van het klimaat in je woon- of werkomgeving. Is het klimaat niet prettig, dan kun je er veel last van hebben. Installaties voor de klimaatbeheersing moeten optimaal functioneren!

“Je kunt het maar één keer goed doen!”, zo omschrijven Frank ten Have en zijn partner Denise Vossepoel hun visie op de dienstverlening van Ten Have Installatie in Weesp. Sinds vijf jaar leiden zij samen het bedrijf dat Ten Have op 1 januari 2002 is gestart vanuit huis. “In maart 2007 heb ik een bedrijfspand gekocht aan de Zuiderzeelaan en sinds 2010 zijn we gevestigd aan de Pampuslaan. Sinds december 2013 is deze vestiging aan de achterzijde uitgebreid door de aankoop van een pand aan de Keurstraat 11.” Vijftien man/vrouw sterk is Ten Have Installatie nu. “We groeien rustig door, elke volgende stap wordt goed voorbereid.” De eigen bedrijfsvoering pakken ze even grondig aan als de dienstverlening aan de klanten. “Iedereen die een oplossing zoekt voor verwarming, airconditioning en luchtbehandeling kan bij ons terecht. We denken altijd mee en als er geen bestaande oplossing is, dan ontwerpen we deze, uiteraard in overleg met de klant. Bovendien is de prijs-kwaliteitverhouding altijd goed.”

Relaties voor de lange termijn

Ten Have heeft een gevarieerde en trouwe klantenkring opgebouwd. “Wij werken – vaak al heel lang – voor grote, landelijke organisaties, zoals winkelketens en automobielbedrijven, maar ook voor particulieren en voor alle segmenten van het mkb. Voor elk budget zoeken we de beste oplossing, want we zijn uit op langetermijnrelaties. We willen wat opbouwen met onze klanten. Daarom zijn we altijd open en eerlijk. Natuurlijk willen we werk binnenhalen, maar we willen geen problemen binnenhalen. Als de klant iets van ons vraagt waar we niet achter staan, beginnen we er niet aan.”

“We laten onze 
klanten, letterlijk 
en figuurlijk, niet in 
de kou staan”

De markt waarin Ten Have opereert, is altijd in beweging. “Duurzaamheid en energiebesparing spelen een grote rol in alles wat we doen. We zorgen ervoor dat we altijd op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen, zowel in de techniek als in subsidie- en fiscale maatregelen. In onze adviezen nemen we ook de terugverdientijd van installaties mee. Dat kan betekenen, dat de investering in eerste instantie misschien wat hoger is, maar dat dit door de energiebesparing en financiële regelingen al snel wordt goedgemaakt.”

Ook het onderhoud van de installaties is belangrijk voor de lange termijn. “Daarmee voorkom je onvoorziene kosten en vooral ook onvoorziene storingen. Storingen veroorzaken veel overlast. In feite draait alles bij ons om goed onderhoud. En treedt er onverhoopt toch een storing op, dan staan we zeven dagen per week 24 uur per dag klaar om die zo snel mogelijk te verhelpen. We laten onze klanten, letterlijk en figuurlijk, niet in de kou staan.”

Van cv-ketels tot de nieuwste 
warmtepomp

Ten Have Installatie is gespecialiseerd in alle W-installaties. “Men kan ons bellen voor alle werkzaamheden die te maken hebben met airconditioning, centrale verwarming en luchtbehandeling. Loodgieterswerk doen we voor zover het bij de installaties hoort. Doordat we veel kennis op het gebied van airco en cv hebben, kunnen we onze klanten voorzien van een goed advies over de aanschaf van warmtepompsystemen. Een goed ontwerp en de juiste calculatie zijn bepalend voor het optimaal functioneren van het systeem.” Ten Have heeft al veel nieuwe warmtepompsystemen geïnstalleerd. “Hier geldt bij uitstek dat het belangrijk is om het in één keer vakkundig en professioneel te installeren. De installatie moet over voldoende capaciteit beschikken en goed zijn afgestemd op de ruimte. Is er onvoldoende capaciteit, dan schakelt het systeem over op elektrische bijverwarming. Het verbruik gaat hierdoor enorm omhoog en daarmee de elektriciteitsrekening, waardoor het rendement van de installatie terugloopt.”

Vakmensen

Door de gevarieerde klantenkring is het werk heel divers. “Dat maakt het ook voor onze medewerkers interessant. We leiden onze monteurs zelf intern op en we zorgen ervoor dat ze voortdurend bijblijven met de nieuwste ontwikkelingen door middel van scholing en cursussen. Het zijn allround monteurs, die graag bij ons werken. Ze zijn onze ambassadeurs en hun auto’s zijn de paradepaardjes, ingericht met de nieuwste gereedschappen. Het is een fantastisch team met veel betrokkenheid bij ons bedrijf en bij de klanten. Intern zijn we volledig gedigitaliseerd en continu bezig dit naar de wensen van onze klanten te optimaliseren. Dat heeft het voordeel dat alle informatie snel beschikbaar is en we zo onze klanten snel van antwoorden kunnen voorzien. Binnenkort kunnen de klanten gegevens ook direct in ons systeem opvragen. Maar persoonlijk contact met de klanten blijft het belangrijkst. De digitalisering zorgt er vooral voor, dat we daar meer tijd voor hebben en sneller kunnen reageren. Service is vanzelfsprekend.
We regelen alles voor onze klanten. Door onze grootte en de korte lijnen kunnen we uitstekende service bieden en zijn we tegelijkertijd heel flexibel. Advies is een speerpunt bij ons. We komen bij voorkeur zelf op locatie om de situatie te bekijken en te beoordelen, zodat we onze klanten een professioneel en vakkundig advies kunnen geven, waar we zelf volledig achter staan.”